Een spellenfreak en zijn liefste vriendin

Standaard

Er zijn zoveel leuke dingen die ik samen met mijn vriendin doe. Indien je zelf een relatie hebt, zullen de volgende activiteiten je waarschijnlijk wel heel bekend in de oren klinken: met stiften op elkaars lichaam tekenen, SUMO-worstelen, shampoo in elkaars ogen spuiten, samen het alfabet boeren, elkaars puisten uitduwen en andere vormen van liefdevolle uitspattingen. Er zijn er nog een aantal leuke, maar die activiteiten behoren tot ons privéleven en ga ik hier niet kenbaar maken. Sinds kort werd er een gloednieuwe activiteit aan ons lijstje toegevoegd. Namelijk: het gezamenlijk bekijken van spelvideo’s.

We hebben een deal afgesloten waarbij Barbara samen met mij elke dag één videofilmpje bekijkt van een bord-, party- of kaartspel dat op mijn spellenwenslijst staat. Ondertussen hebben we samen reeds dertien videofilmpjes bekeken. Over het ene spel was ze al wat enthousiaster dan over het andere. Hieronder haar ongezouten mening.

  • “Het thema van Discworld: Ankh-Morpork spreekt me totaal niet aan. Het speelbord ziet er lelijk uit.”
  • “Bang! The Dice Game ziet er veel leuker uit dan het kaartspel. Het kaartspel Bang! speelde ik niet graag. Het dobbelspel is korter en kunnen we ook in de zetel spelen.”
  • “Seasons lijkt me wel leuk met die dobbelstenen en kaarten. Het ziet er ook niet moeilijk uit.”
  • “De Vergeten Stad ziet er echt leuk uit.”
  • “Tash-Kalar ziet er redelijk leuk uit, maar ik vind het geen mooi spel.”
  • “Rampage is een spel voor kinderen. Koop dat spel voor je petekind, maar toch niet voor jezelf?”
  • “Van alle spelvideo’s die ik al heb gezien, vind ik Summoner Wars het minst leuke. Niet mijn ding.”
  • “De opzet van Battlelore 2nd Edition vind ik niet leuk. Het doet me denken aan Stratego en dat spel speel ik ook niet graag.”
  • “Het thema van Legendary A Marvel Deckbuilding Game is niet mijn ding, maar ik denk wel dat het leuk zal zijn om te spelen.”
  • “CV doet me denken aan Levensweg Express en 7 Wonders. Het ziet er leuk uit, maar ik verschiet ervan dat jij dit leuk vindt. Dat is ook een spel dat je met iedereen kan spelen.”
  • “Van alle spelvideo’s die ik al heb gezien, ziet Brugge er het leukste uit.”
  •  “Ik ben geen fan van tegelspellen en Suburbia ziet er saai uit.”
  •  “Trains lijkt me een leuke afwisseling voor Dominion.”

Barbara zou Suburbia, Battlelore 2nd Edition, Summoner Wars en Discworld: Ankh-Morpork niet kopen. Jammer, want vooral Summoner Wars en Battlelore 2nd Edition stonden hoog op mijn wenslijst. De overige spellen wil ze wel graag eens spelen. Oef!

Een suggestie over “Een spellenfreak en zijn liefste vriendin

Plaats een reactie