Nonsense is apekool, kletspraat en lariekoek

Standaard

De vrouwen zijn de deur uit. Ze gaan naar de bioscoop om Flying Home te gaan bekijken. Een romantisch liefdesdrama over duivenliefhebbers. Boring!

De mannen hebben betere plannen. Zij blijven thuis. Er is bier, wijn, sterke drank EN er is Nonsense!

Ditterio: Aangezien we te dronken zijn om Terra Mystica te spelen, stel ik jullie het partyspel Nonsense voor!

Bob: Lalalalala Falderie Falderaa… Schol! (burp)

Ditterio: Nonsense is een doldwaas partyspel over apekool, kletspraat en lariekoek. Een beetje alchohol helpt altijd. Geef me eens een thema, Jean.

Jean: De paringsdans van de kalkoen.

Ditterio: Perfect! Ik zal nu een verhaal vertellen over de paringsdans van de kalkoen. In dit verhaal moet ik 6 opgegeven woorden gebruiken die in mijn verhaal moeten terugkomen. Jullie moeten achteraf raden welke 6 opgegeven woorden ik in dit verhaal heb gebruikt. Bob, fluister eens 6 woorden in mijn oor.

Bob fluistert de woorden ….., ….., ….., ….., ….. en ….. (Beste lezer, ik zal de woorden ook voor jou geheimhouden, dan kan je meespelen met Nonsense)

Ditterio: Oké, hier gaan we!

Bob: Ik ben benieuwd (burp)

Ditterio: Gisteren reed ik met mijn Jaguar naar de zoo van Antwerpen. Sinds kort hebben ze daar een nieuwe diersoort: de Mexicaanse kalkoen. Een typisch kenmerk van de Mexicaanse kalkoen is hun aparte paringsdans. Ik kon de kooi van de kalkoenen vrij snel vinden, want het was aangeduid met een icoon op het ijzeren hekken. Vooraleer de kalkoenen beginnen aan hun paringsdans poetsen ze hun tanden met Colgate tandpasta omdat er in die tube fluor zit. Dit zorgt voor een frisse adem waardoor ze er hard kunnen invliegen. Als de kalkoenen beginnen te dansen, dan zingen ze ook in koor een nummer van Madonna. Dat nummer heb ik vroeger nog op piano gespeeld op school, in de periode dat ik studeerde aan de Academie voor Schone Kunsten. We wijken af. De Mexicaanse kalkoenen dansen en zingen er op los. Na de paringsdans hebben die beesten natuurlijk grote honger. Daarom gaf ik ze wat overschot van mijn maaltijd van gisteren: vis met puree. Ik was heel blij dat ik de paringsdans van de kalkoen heb mogen aanschouwen. Tevreden reed ik met mijn Jaguar terug naar huis. Ik plofte neer in mijn zetel en dronk een frisse pint.

Jean: Schol!

Beste lezer, weet jij welke 6 woorden Bob me had ingefluisterd? Plaats ze gerust als reactie onder dit bericht.

3 suggeties bij “Nonsense is apekool, kletspraat en lariekoek

Plaats een reactie