The Downfall of Pompeii

Standaard

The Downfall of Pompeii is een familiespel dat bestaat uit twee delen. In het eerste deel plaatst iedereen zijn meeples op het speelbord (aan de hand van kaarten). In het tweede deel komen de lavategels op het speelbord en dan is het rennen voor je leven!

The Downfall of Pompeii is een heel licht familiespel. Misschien zelfs iets te licht voor mij. Er is weinig uitdaging en echt heel spannend wordt het ook niet. Toch niet met twee spelers. Ik ga het spel binnenkort nog eens een kans geven met 3 of 4 spelers. Hopelijk wordt het spel dan wat spannender en/of leuker.

Het thema is wel heel leuk geïntegreerd in het spel. De vulkaan en de lavategels zijn originele vondsten. Toch voelt het allemaal wat abstract aan. Blokjes plaatsen, blokjes verwijderen, tegels plaatsen, … Ik heb niet echt het gevoel dat ik op de vlucht ben voor de lava. Er staan ook veel meeples op het speelbord waardoor je snel het overzicht verliest en niet goed weet welke van je meeples je eerst moet redden. Zeker omdat je niet weet van welke kant de lava zal komen. Daarnaast zit er ook heel veel geluk in het spel, vooral bij het trekken van de lavategels.

The Downfall of Pompeii is een origineel spel, maar ik had er veel meer van verwacht. Hopelijk wordt mijn tweede indruk met meer dan twee spelers een stuk beter? Anders vrees ik dat dit spel op mijn verkoopstapel zal belanden. Zonde.

Plaats een reactie