Trains trapt Dominion recht in de ballen

Standaard

Ditterio: Trains is bijna een kopie van Dominion.

Mijn liefste vriendin: Waarom koop jij twee keer hetzelfde spel?

Ditterio: Ik zei bijna. Dominion is goed, Trains is beter. In Dominion moet je enkel kaarten uitspelen, kaarten kopen, kaarten afleggen, kaarten trekken, kaarten schudden, …

Mijn liefste vriendin: Kaarten op de grond laten vallen!

Ditterio: (onverstoord) …, kaarten van de grond oprapen en opnieuw kaarten uitspelen. Trains biedt meer. Trains heeft een doel. Trains voegt iets extra toe.

Mijn liefste vriendin: Laat me raden…Treinen?

Ditterio: Trains voegt een speelbord toe.

Mijn liefste vriendin: (geeuw)

Ditterio: Ik weet het, een extra speelbord klinkt niet echt sexy. Maar de combinatie tussen je deck kaarten en het speelbord is MAGISCH! Je probeert een sterk kaartendeck op te bouwen en dankzij dat deck kan je rails aanleggen en stations plaatsen op de kaarten van Osaka of Tokyo.

Mijn liefste vriendin: Hmmm.

Ditterio: Bij Trains heb je iets om naartoe te werken. Je kan blokjes plaatsen met de Lay Rails-kaarten.

Mijn liefste vriendin: Blokjes?

Ditterio: Het zijn spoorwegen. Je moet je fantasie gebruiken. Je start met een blokje in één gebied. Van daaruit moet je steeds blokjes in een aangrenzend gebied plaatsen. Uiteraard moet je de kosten betalen. Die kosten betaal je met je kaarten. In sommige gebieden kan je weinig, veel of heel veel punten scoren. Daarnaast kan je ook stations plaatsen. Deze stations leveren je ook punten op, als je een blokje in dat gebied hebt staan. Wie aan het einde van het spel het meeste punten heeft gescoord, wint!

Mijn liefste vriendin: Dat klinkt al veel interessanter!

Ditterio: Het is ook interessant! Bovendien is er veel spelersinteractie, want als jij je ergens in een gebied op het speelbord wil plaatsen waar al een blokje van mij ligt, dan moet je extra kosten betalen als je in dat gebied wil komen. Of je neemt een omweg. Dat zorgt voor spanning, emoties en plezier! Wat denk je?

Mijn liefste vriendin: OW YEAH! Let’s play this awesome game!

Een suggestie over “Trains trapt Dominion recht in de ballen

Plaats een reactie