Streetsoccer

Standaard

Hoe slecht ik Powerboats ook vond, zo goed vind ik Streetsoccer (van dezelfde auteur).

Streetsoccer is een abstract voetbalsimulatiespel voor twee spelers. Elke speler plaatst zijn voetballers op het voetbalveld. Aan de hand van dobbelsteenworpen kan je achter de bal lopen, een pass geven aan een ploegmaat, een doelpunt maken, de bal buiten het bereik van de tegenspeler houden, … kortom VOETBALLEN! Wie de meeste doelpunten maakt, wint!

De regels zijn heel eenvoudig en Streetsoccer speelt heel snel (ongeveer 25 minuten wat veel sneller is dan de 90 minuten van een echte voetbalwedstrijd).

Eigenlijk kan ik heel kort zijn over dit spel. Als je houdt van voetbal, zal je Streetsoccer leuk vinden. Als je niet houdt van voetbal, zal je hoogstwaarschijnlijk ook niet houden van dit spel. Ik bevind me in de eerste categorie, dus vandaar mijn enthousiasme. Mijn vriendin vond Streetsoccer een stuk minder leuk.

Eén foutje in het spel: streetsoccer = straatvoetbal = voetbal op straat. Ik dacht altijd dat een straat asfaltkleurig was, maar in mijn spel was het voetbalveld groen. Ja, ik weet het, het is een flauwe opmerking. Verder echter niets dan lof over dit spel.

Plaats een reactie