“The Bloody Inn” Essen 2015

Standaard

Wanneer de politie mensen vermoordt, de tuinman veel geld verdient en de monikken de verminkte lijken van gasten verbergen, dan ben je belandt in de “The Bloody Inn”. In dit vlotte spel komen allerlei karakters de herberg ingewandeld. Dan gaat de nacht in en komt onze duistere kant boven. Elk van de spelers mag 2 acties uitvoeren. Je gaat naar de kamers om karakters om te kopen. Zo kan je hun speciale eigenschap later uitspelen. Of je beslist om hen te vermoorden en het lijk onder je bed te bewaren. Je moet het lijk wel kwijt geraken voor de politie een inspectie doet van de kamers…als je het lijk op tijd weet te begraven dan mag het geld uit hun zakken rollen.

Tsjaaa…. wat kan er stuk aan een spel met zo’n thema en zo’n schattig, prachtig doosje. 1 tot 4 spelers. Goed gevonden, uniek thema en een spelmechaniek die ik nog niet in de spellenkast had zitten. Proberen dus!

CAM01996

Haaaaa! Ik zit grijnzend naar mijn medespeler te staren en voorspel een nederige ondergang want ik heb de aartsbisschop voor mijn kar gespannen. Nu kan ik alle karakters de opdracht geven om lijken voor me te begraven. Briiiiilljante move! Nu moet ik alleen nog wat prinsen, markiezen of bisschoppen doodsteken. Als ze maar geld op zak hebben. De politie baart me geen zorgen want die zijn makkelijk om te kopen. De boeren in de gelagzaal van de herberg roddelen over het goud in mijn beurs.

Toegegeven we hebben “The Bloody Inn” enkel met 2 gespeeld. Herspelen op een komende gamenight met 4 is aangewezen maar het was leuk. Eenvoudig, goed, kan ik met een heleboel mensen doen. Niet voor mijn meer “geeky nerdy” euro game groepjes maar wel voor de familie en perfect om de volgende gamenight af te sluiten met een vlot origineel spelletje.

Geen spijt van mijn aankoopje maar niet meteen een avondvuller voor doorgewinterde spelers.

En hop nu naar Exoplanets!!! Ons volgend Essen 2015 spel! O.o.oooooo diamantjes… glitterende twinkel dingetjes… en dat in een vlotte eurogame… zoooo benieuwd… exoplanets… here we come.

CAM02006

2 suggeties bij ““The Bloody Inn” Essen 2015

    • ditterio

      Ik heb even voor jou gezocht, maar de Nederlandse spelregels kan ik niet vinden. Ik weet zelfs niet of er online Nederlandse spelregels terug te vinden zijn voor dat spel.

      Like

Plaats een reactie