Ongelooflijk maar waar

Standaard

Sommige thema’s in spellen zijn zo onwaarschijnlijk absurd dat een normaal mens zich afvraagt wie zoiets bedenkt? Ongelooflijk maar waar.

In het spel Het Stenen Tijdperk kan je kindjes maken in de sekshut. Leuk. Deze pasgeboren kindjes worden in de volgende beurt echter meteen ingezet om te gaan werken. Sinds wanneer kan een pasgeboren baby werk verrichten in een goudmijn? Rare jongens, die oermensen!

In het spel The Island (ook gekend onder de naam “Survive: Escape from Atlantis!”) zitten er bloeddorstige zeeduivels in de zee. Dat kan ik nog begrijpen, ik heb wel wat verbeelding. Maar in dit spel kan je ook een walvis verplaatsen. Deze walvis verplettert je sloepbootje, maar je mannetjes blijven in leven. Laat dit goed tot je doordringen: een walvis verplettert je bootje, maar je mannetjes blijven leven. Ik probeer het me even voor te stellen. Je dobbert rond met je kleine bootje. Ineens komt er een walvis aangezwommen. Nu moet je weten dat zo’n beest tot 33 meter lang kan worden met een gewicht van 170 ton. Als zo’n beestje van 170 ton op je bootje komt vallen kan ik me inderdaad voorstellen dat het bootje breekt. Wat ik me niet kan voorstellen is dat alle mannetjes het overleven als er een walvis van 170 ton op hun hoofd valt! Rare jongens, die eilandbewoners!

In het spel “Dier op Dier” moet je dieren op elkaar stapelen. Je plaatst een krokodil op een schaap. Daarbovenop leg je nog een pinguïn. En daarop kan dan een aap liggen. Een dieren-orgie dus en dat vind ik vulgair. Om het nog erger te maken werd dit spel geïntroduceerd als kinderspel. Rare jongens, die dieren!

Plaats een reactie