Grappige spelregels Top 5

Standaard

Sommige mensen lezen graag romans, kookboeken, stripverhalen, tijdschriften, kinderboeken, thrillers, woordenboeken of playboys. Ik lees graag spelregels. Ieder zijn hobby. Om aan te tonen dat spelregels niet altijd saai hoeven te zijn, heb ik voor u de 5 grappigste spelregels geselecteerd. Van elk spel vermeld ik telkens één of meerdere grappige quotes uit de spelregels. Geniet volop van de Grappige Spelregels Top 5.

5 Mare Nostrum

Uit de rubriek Vraag & Antwoord. Vraag: Als ik mijn kaarten wil houden, kan ik er dan voor kiezen om niet te ruilen? Antwoord: Neen, je moet altijd ruilen indien mogelijk. Dit is een wreedaardig spel…

4 A la Carte

De spatels worden gebruikt om bij te houden hoeveel acties de actieve speler reeds heeft gebruikt. Je mag de spatels ook gebruiken om eens irritant op de tafel te meppen om de actieve speler aan te manen een beetje vaart te zetten in het nemen van zijn acties.

3 Give Me the Brain!

Je hebt één zeszijdige dobbelsteen nodig, die het brein voorstelt. Steel een dobbelsteen uit een spel dat je nooit speelt.

Trek het je niet aan als je beurt wordt overgeslagen. Het is een kort spel en als jouw beurt vaak wordt overgeslagen betekent dit dat je waarschijnlijk toch voorbestemd was om dit spel te verliezen.

Alstublieft, alstublieft, verwar je “hand” dat je elke beurt moet verdienen niet met je “handkaarten”. We weten dat je dat alleen maar doet om moeilijk te doen.

2 Infarkt

Leg het spel klaar zoals aangegeven op de afbeelding. Ik weet niet wat jij ervan denkt, maar voor mij klinkt deze zin alsof iemand van ons alle speelstukken in de doos op de tafel zal uitgieten. En terwijl hij/zij alle gevallen speelstukken onder tafel probeert te vinden, een andere speler het spel klaarlegt op de tafel. De derde speler maakt het allemaal nog moeilijker door proberen te helpen. Ondertussen staart de vierde speler naar de spelregels en tracht ze te begrijpen voordat de andere spelers het spel hebben klaargelegd. Er zullen vast en zeker ook nog eens conflicten ontstaan als hij/zij een bladzijde van de spelregels wil omslaan. Je hebt het duidelijk al begrepen, hoe meer spelers hoe meer plezier.

“Om de beurt” betekent dat de startspeler start gevolgd door zijn/haar buur aan de tafel en zo verder tot de laatste speler. We raden aan de algemene culturele verschillen betreffende de draairichting van het spel (klokwijzer / tegenklokwijzer) vóór de aanvang van het spel te regelen.

Als je niet weet hoe je de helft van een oneven getal moet afronden, heb jij duidelijk (nog) geen scheiding achter de rug. Vraag het aan iemand die de ervaring wel heeft.

1 Galaxy Trucker

Waarom kostbare piloten inhuren als er idioten rondlopen die het gratis willen doen? En net nu het woord ‘idioot’ gevallen is, kom jij kijken. Pak de uitdaging aan!

Er bestaat helaas een kans dat je eindigt met een fikse schuld en je laatste dagen doorbrengt als encyclopedieverkoper in de straten van Deneb III.

“De beste manier om een ruimteschip te leren besturen is om er een te besturen.” Gerard mompelde deze woorden weliswaar vlak voordat hij met zijn raket neerstortte op Sirius, maar toch, we zijn bereid om hem te geloven.

Veel belangrijker dan het futiele geld is natuurlijk de kick van het avontuur. En faam. En glorie. En eer… O, wie houden we nou voor de gek? Met voldoende geld kun je én avontuur, én faam, én glorie én eer kopen, en dan houd je nog genoeg over voor een etentje in een sjiek restaurant.

Het dumpen van goederen in de ruimte is een schending van anti-vuilnis wetten, strafbaar gesteld met boetes en gevangenschap. Onder geen beding moet je ooit aan de autoriteiten vertellen dat wij degenen waren die jou aangeraden hebben dit te doen.

Jouw doel was geld verdienen en dat is je gelukt. Wat doet het ertoe dat andere idioten meer hebben verdiend?

Hopelijk heb je goed gelachen? Zo niet, zoek een serieuzere hobby. Postzegels verzamelen bijvoorbeeld.

Een suggestie over “Grappige spelregels Top 5

  1. Wauter

    Terecht. Hier ben ik het volledig met je eens. Veel uitgevers doen hun best om van de spelregels iets moois’ te maken. Onlangs heb ik nog met plezier de regels van Rivet Wars en Claustrophobia gelezen. Beter dan sommige literatuur die ik in mijn handen heb gehad 😀

    Like

Plaats een reactie