Dit was juli 2014

Standaard

Wist je dat juli altijd op dezelfde dag van de week begint als april? Neen? Ik ook niet, ik heb het moeten opzoeken. Nu we het toch over de maand juli hebben, gaan we naadloos over naar mijn ontdekkingen van juli 2014.

In juli 2014 speelde ik vier spellen voor de eerste keer. Hier komen ze, in volgorde van minder leuk (4) naar leuk (1).

4 Ave Caesar

Zware tegenvaller met 3 spelers. Ik ga dit racespel eerst nog eens spelen met meer spelers (of alleszins met meer strijdwagens) en dan beslissen of dit spel al dan niet in mijn collectie blijft. Wordt zeker vervolgd.

3 Android Netrunner

Net als Race for the Galaxy had ik dit kaartspel graag leuk gevonden, maar dat was niet het geval. Te moeilijk, te veel Engelse teksten, te langdradig en te is nooit goed.

2 Vikings

Het viking-thema is er wat bijgesleurd, maar verder niets dan lof over dit spel. Vikings is een leuk, vlotspelend puntensprokkelspel dat heel wat diepgang en eenvoudige regels biedt. Het originele wiel en de plaatsing van de tegels maken dit spel helemaal af. Een klein spel met grote klasse!

1 Zombicide

Als dit spel geen 80 euro zou kosten, had het waarschijnlijk al in mijn spellenkast gestaan. Zombicide zit thematisch heel sterk in elkaar. Je wordt overspoeld door zombies die je naar hartenlust mag afknallen! Cool spel! Bovendien aanpasbaar qua spelersaantallen, moeilijkheidsgraad en scenario’s.

3 suggeties bij “Dit was juli 2014

  1. Thomas

    Aargh mijn hart gebroken Dieter :p, Netrunner is na 200+ matchen ervan gespeeld te hebben de antithese van langdradigheid voor mij en ook van vele cardgame spelers. :p
    Zombicide vond ik ook erg leuk, ik vraag me wel af hoe herspeelbaar het is. Wel een van de weinige betere zombiespellen samen met Last Night on Earth.
    Vikings is voorlopig uitstekend bevonden na een keer spelen.

    Like

  2. ditterio

    @Ruud: Als de mogelijkheid daar is, ga ik Ave Caesar zeker eens uitproberen met 6.

    @Thomas: Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik het eens heb kunnen spelen en je hebt dat heel goed uitgelegd. Het is een spel dat je vaker moet spelen om het te kunnen appreciëren. Ik vrees dat ik het die kans niet ga geven. Sorry…

    Like

Plaats een reactie